Совети од познатата kочанска нутриционистка Марија Соколоска : Kако да го зајакнеме организмот пред есента да стапи на сцена

08 Сеп 2021
1105 пати

Витамините можат значително да ја подобрат ситуацијата со нашиот организам затоа што дождливото време, ладните утра и отсуството на сонце во есен не се големи пријатели на здравиот дух и тело.

Марија Соколоска

Доаѓа есен која ни носи и убави, но и не толку убави работи. Во есен ни недостасува енергија, почесто сме болни и повеќе сме склони кон депресија. Секако тоа влијае на нашиот начин на живот и функционирање. Денеска решив да ви споделам искуство за додатоците во исхраната кои можат да ни помогнат полесно пребродиме овие проблеми.

Постојат многу причини зошто не се чувствуваме најдобро во есен. Некои од овие причини може да бидат: недостаток на сончева светлина: деновите се кратки, а сончевата светлина е скапоцена и е оскудна. Одиме на работа кога е темно и да се враќаме дома кога е темно. Премалку вежбање: ако сакате да спортувате на отворено тешко дека ќе можете на дожд и на студено. А тука е и погрешната храна: особено кога е студено посегнуваме по брза, топла храна.

Дополнителна штета прави стресот. Како што почнуваат обврските на  работното место, така се зголемува стресот, што предизвикува болест. инфекции со грип: пониските температури и прегреаните простории го зголемуваат ризикот да се заразите со грип. Би ги издвоила најважните витамини и минерали кои треба да се внесуваат во есен.

Витамини Б и Е: Витамините Б влијаат на метаболичките процеси во телото. Иако тие не се директно поврзани со производството на бели крвни зрнца, тие играат општа улога во промовирањето на вашата одбрана. Поточно, витаминот Б влијае на формирањето протеини. За возврат, тие се од суштинско значење за вашиот имунолошки систем. Дополнително, без соодветна исхрана, логично е дека вашата одбрана слабее. Без сомнение, витамините од Б-комплексот се добра идеја наесен.

Витамин Д: На телото му е потребен овој витамин за да го процесира калциумот и да го вгради во коските. Исто така, тој го зајакнува имунолошкиот систем. Особено во есен и зима, дополнувањето на витамин Д е добра идеја. Нормално 90 отсто од витаминот Д потребен од телото се произведува од сонцето и се апсорбира преку кожата. Останатите 10 отсто се добиваат од храна. Во есен и зима, деновите не се пократки туку и сончевиот интензитет се намалува. Телото произведува помалку витамин Д, што доведува до недоволно снабдување. Луѓето над 60 години се сметаат за ризична група бидејќи витаминот Д што вашето тело го произведува е драстично намалено.

Витамин Ц: Главниот витамин одговорен за промовирање на здравјето на имунолошкиот систем е витамин Ц. Денес, знаеме дека нашата плазма е значително помала во оваа супстанција кога сме болни. Исто така, знаеме дека витаминот Ц придонесува за формирање на фагоцити. Ова се бели крвни клетки кои апсорбираат штетни микроорганизми и произведуваат ензими кои ги уништуваат. Во меѓувреме, супстанцијата е исто така ефикасен антиоксиданс. Ефектот на овој витамин е многу важен за борба против микроорганизмите кои се реактивни на кислород. Овие се размножуваат во нашите тела секој пат кога ќе се разболиме. За среќа, оваа супстанција можеме да ја добиеме од повеќето агруми. Портокалите, мандарините и лимоните се богати со витамин Ц, и кивито исто така го содржат. Спротивно на популарното мислење, превентивно земање витамин Ц не спречува инфекција. Сепак, помага ако сте веќе болни. 200 мг дневно ги ублажува симптомите на настинка и го скратува нивното времетраење. И покрај тоа, витаминот Ц треба да се зема редовно, бидејќи е неопходен за телото. Фолна киселина: е важна за клеточната делба и изобилно ја има во зеленчукот. Во зима, можеби нема да примаме доволно.

Фолната киселина е исклучително чувствителна на топлина и светлина. Како што консумираме повеќе топла храна во зима, или консумираме помала разновидност на зеленчук поради фактот што не се сите зеленчуци во сезона, па размислете за дополнување. Препорачувам дополнување на 400 микрограми дневно. Цинк: Овој елемент во трагови стимулира одредени делови од имунолошкиот систем и штити од настинки, бидејќи вирусите не можат лесно да се прикачат на носната слузница. Покрај тоа, го инхибира растот на вирусот, со што се спречува настинка.

Железо: Овој елемент во трагови го стимулира имунолошкиот систем. За апсорпција на железо, добро снабдување со витамин Ц е важно бидејќи помага на нашите тела да го апсорбираат железото. Важно: Не пијте премногу кафе или црн чај, овие пијалаци ја инхибираат апсорпцијата на железо, правејќи да се чувствуваме уморни. Сите овие точки се аргументи за додатоци во исхраната. Сепак, имајте на ум дека тие не се замена за урамнотежена, здрава исхрана. Додатоците во исхраната ја надополнуваат диетата, но не ја заменуваат. Затоа добра избаласирана исхрана во есен е исто важна, природата ни дава се, искористете ја и подобрете си го целокупното здравје и заштитете се од секакви заболувања. И како за крај, нејзиното височество водата, не ја заборавајте. 

Оценете ја оваа вест
(1 гласови)